Den første klokken som måler løpskraft på håndleddet

Blogg

Mange klokker måler puls, men bare én viser belastningen treningen har på ledd, muskler og skjelett.

Kraften i stegene endres raskere enn pulsen. Måler du løpskraft, får du dermed viktig informasjon raskere og bedre veiledende måling mens du løper.

Løpskraft er et godt supplement til pulsmåling. Kraftmålingen kan brukes til å opprettholde et stabilt innsatsnivå på treningsøkter eller under konkurranse.

Beregningene på kraftmålingen utføres med Polars egen algoritme og baserer seg på dine GPS- og barometerdata.

Hjelper deg å restituere riktig

I den nye treningsklokken Polar Vantage V er det en ny funksjon som gir deg oversikt over hvordan treningsøktene belaster kroppen din. Ved å bruke funksjonen Recovery Pro, får du restitusjonsstatus og tilbakemelding om når kroppen er klar for mer trening.

Vantage V gir deg en personlig treningsanbefaling hver dag, og advarer deg når du står i risiko for å bli overtrent, syk eller skadet. Klokken gjenkjenner også stress og registrerer forandringer i kroppen som kan skyldes andre belastninger enn trening.

  1. Vantage V multisportklokke
    Vantage V multisportklokke
    POLAR
    4.999 ,-
  1. Vantage V multisportklokke
    Vantage V multisportklokke
    POLAR
    4.999 ,-

Vantage V lar deg trene smartere

Når du trener med en Polarklokke lagrer den mye data. I Polar Vantage V får du treningsplanlegging- og analyseverktøy, treningsdagbok, fremdriftsrapporter og mye mer. All data lastes opp i Polar Flow og kan synkroniseres med treningsdata fra treningsapper som Strava eller TrainingPeaks.

Når du får all data samlet på et sted, gir det deg god oversikt over egen trening, aktivitet og restitusjon. Jo mer data du får lastet inn i klokken, desto lettere er det å trene riktig. Med Polar Vantage V går denne opplastingen av seg selv.

Passer til mer enn 100 ulike typer trening

Polar Vantage V er tilpasset utholdenhetsidretter som løping, sykling og langrenn, men også yoga, styrketrening, klatring og forskjellige lagidretter. Du kan velge opp til 20 foretrukne sportsprofiler til din Polar-klokke via Polar Flow.

Under hver sportsprofil kan du lagre individuelle innstillinger som lar deg følge med på puls, tempo eller kraftsoner. Du vil også få personlige tilbakemeldinger som er relevante for den eller de idrettene du driver med.

Sett deg mål på klokken

Sett deg treningsmål og planlegg treningen som skal til for å nå dem. Du kan velge mellom kortsiktige mål eller trinnvise mål. Gjennom Polar Flow vil du få treningstips underveis om hva du må gjøre for å nå målene.

Klokken hjelper deg også med å sette opp et treningsprogram som strekker seg opp mot ett år, uansett hvilket mål du har. Polar Flow periodiserer treningen din og setter opp ukentlige treningsvolumer, varighets- og distansemål. Den hjelper deg også med å planlegge hvilket fokus du bør ha, uke for uke. Gjennom sine algoritmer vil klokken hjelpe deg å nå dine treningsmål.