Kundeservice

SPØRSMÅL OG SVAR

Finnes varen jeg leter etter i min butikk?
Vi har dessverre ikke oversikt over hver enkelt butikks lagerbeholdning. Har du spørsmål om produkter hos en spesifikk butikk, må du ta kontakt direkte med den butikken. Butikkoversikten finner du her.

Kan jeg bytte varer kjøpt på intersport.no?
Du kan bytte og returnere produkter kjøpt på intersport.no i de fleste av våre butikker. Les mer om våre bytte-, retur- og reklamasjonsbetingelser her.

Må jeg registrere meg på nytt i den nye nettbutikken?
De som allerede er registrert som Club INTERSPORT-medlem hos oss må registrere seg med konto i nettbutikken for å kunne handle.

Kan jeg ta bort produkter fra handlekurven?
I handlekurven kan du endre antall og farge eller fjerne varer. OBS! Endringer må gjøres før ordren sendes, det vil si før du har godkjent kjøpet.

Hvor gammel må jeg være for å handle på intersport.no?
Du må være fylt 18 år for å handle i vår nettbutikk.

Kan jeg avbestille en ordre som er ferdig bestilt og betalt?
Du kan bare avbestille din ordre før den har blitt behandlet på vårt hovedlager. Send en e-post til oss så snart som mulig.

Kan jeg spore pakken min med PostNord?
Ja, man kan normalt spore en ordre etter kl 18:00 samme dag som pakken sendes fra vårt lager. Du vil motta en e-post med sporingsnummer. Med dette sporingsnummeret vil du kunne spore din forsendelse direkte på postnord.no

Er det trygt å utlevere mine kortdetaljer til intersport.no når jeg betaler for varer på nett?
Du kan føle deg trygg når du handler på intersport.no. Våre leverandører av betalingstjenester benytter kun vel utprøvde og sikre betalingsalternativer. PayEx bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. Bak denne sikkerhetsstandarden står VISA og MasterCard. All betalingsinformasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering som gjør det umulig for uvedkomne å se og fange opp dine kortdetaljer. Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Du betaler aldri for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt. PayPal tilbyr kjøperbeskyttelse, så du kan handle trygt på nettet.

Hvorfor får jeg tilsendt ordrebekreftelse på bare noen av varene jeg har bestilt?
For å korte leveringstiden til våre kunder, leverer vi varer fortløpende (direkte til postutsendelse) fra det lageret hvor varen befinner seg. Behandlingstiden ved lagrene våre kan avvike noe, og medføre at deler av ordre blir sendt ut tidligere enn de resterende varene. Resten av din ordre vil bli bekreftet fortløpende.

Hvorfor er det ikke like priser på intersport.no som i INTERSPORT sine butikker?
Prisen på et produkt kan variere ut i fra lokal konkurranse, pågående kampanje, eller utgående varer. Noen kunder ønsker å se og ta på produktet før de kjøper samt spørre en butikkansatt om råd. Andre handler på intersport.no, ettersom det er komfortabelt, enkelt og i noen tilfeller rimeligere. Velger du å handle i en av våre butikker, gjelder prisen i butikk.

Hvorfor er ikke sortimentet identisk i INTERSPORT sine butikker kontra intersport.no?
Stort sett selger INTERSPORT sine butikker og intersport.no de samme produktene, men i noen tilfeller lar det seg ikke gjøre å selge varen i butikk. Det kan også være at det innkjøpte partiet ikke er stort nok til at det dekker etterspørselen både i butikk og på intersport.no.

Leverer INTERSPORT overalt i Norge?
INTERSPORT samarbeider med PostNord. Varer bestilt på intersport.no leveres over hele fastlands-Norge. Vi leverer ikke til Svalbard eller utland.

Kan jeg velge annen leveringsadresse enn min adresse registrert i folkeregisteret?
Ja, du kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres.Under "dine personopplysninger", klikker du på ”Legg til ny adresse” og oppgir ønsket leveringsadresse. Dersom du bruker MyPack (Hent i butikk) kan du selv velge hvilken butikk du ønsker varen levert til. Klikk på kartet og velg en av de tilgjengelige butikkene.

Hvordan returnerer jeg en vare som er kjøpt på intersport.no?
Ta kontakt med vårt kundesenter.

Kan jeg kjøpe varer og betale med faktura hos dere?
Du kan velge Klarna Faktura dersom du ønsker å utsette betalingen. Du kan også velge Klarna Konto, dersom du ønsker å dele opp betalingen over flere måneder.

Hvordan finner jeg kontaktinformasjon og åpningstider til butikkene deres?
Informasjon om våre butikker finner du her.

Hvor raskt får jeg varene jeg har bestilt på intersport.no?
Alle våre varer sendes snarest ut fra vårt lager, normalt 1-2 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Normal leveringstid med Postnord er 2 til 5 arbeidsdager. Det må påregnes 2 ekstra dager ved kjøp av varer som krever montering før utsendelse, slik som sykler, skipakker og trimmaskiner. For bestillingsvarer vil leveringstiden øke med opptil en uke.

Hvordan kan jeg se om et produkt finnes i noen av INTERSPORT butikkene?
Velg farge og størrelse på produktet du vil ha, og klikk på 'Søk i butikk'.

Hvilke betalingsalternativer finnes på intersport.no?
Intersport.no godtar kredittkort som Visa og MasterCard som betaling. Vi godtar også Verdikort, PayPal-konto eller kort, Klarna-konto eller faktura og mCASH.

Jeg har problemer med å handle på intersport.no, hva gjør jeg?
• En eller flere varer i din handlekurv har blitt utsolgt. Forsøk å tømme handlekurven og legg til produkter på nytt.
• Kommunikasjonssvikt mellom betalingssystemet og din bankforbindelse. Forsøk et annet betalingsalternativ.
• Ditt Visa eller MasterCard er utstedt i et annet land enn Norge, Sverige eller Danmark.
• Kortet du benytter er sperret fra vår netthandelsløsning.
• Manglende dekning på konto

Hvordan leveres min bestilling? 
intersport.no samarbeider med PostNord. Varene dine leveres til den butikken du velger, eller du kan få de levert hjem på døren eller til jobben. Om du har bestilt pakken levert hos en butikk, vil du få tilsendt en SMS med henteinformasjon så snart pakken er ankommet ditt postkontor. Om du har bestilt ”Hjem på døren” vil sjåføren kontakte deg for nærmere avtale om leveringstidspunktet.

Hva koster det å få levert en vare fra intersport.no?
Prisen vil variere ut i fra antall kolli, vekt på pakken, hvor du bor, og hvilket fraktalternativ du velger. Frakten regnes automatisk ut i ”handlekurven” og blir oppført som ”frakt fra”. Endelig pris på frakt ser man etter at man har valgt leveringsalternativ.

Bærer dere inn mine varer ved hjemlevering?
Nei. Hjemlevering er kun bestilt vare levert til din ytterdør på gateplan eller oppgang.

Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?
Hvis varen er transportskadet eller savnet skal du umiddelbart sende en e-post til kundeservice. Er varen skadet eller savnet under transport, vil du få en ny vare uten ekstra kostnad. Den nye varen blir sendt når den reklamerede varen har ankommet vårt lager. Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren oppmerksom på dette når du mottar den. Eventuelle skader som oppdages ved oppakning skal meldes til vårt kundesenter umiddelbart.

Kan jeg angre et kjøp på intersport.no?
Angrerettloven gir deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. Men vi gir deg hele 30 dagers angrefrist for brukte varer og 100 dagers åpent kjøp for uåpnede varer, fra du har mottatt varen. I tillegg har vi Våre garantier. Les mer om våre betingelser for bytte/retur.

Hva skjer hvis en vare blir borte under transport?
INTERSPORT står ansvarlig for produktet helt til du har mottatt varen og signert for den. Du som kunde står ansvarlig ved retur av vare til oss.