Asics Gel Nimbus 21

Asics Gel-Nimbus 21

Hva er nytt?

Forbedret passform

Forbedret form

GEL NIMBUS er redesignet for å gi deg mer rom foran i skoen. Mesh-stoffet på toppen av foten tilpasser seg dine bevegelser for en ekstra komfortabel løpetur.

Støtsdempende gel

Maksimal sjokkabsobering

Myke puter holder deg gående. Asics ikoniske GEL-teknologi gir deg uforbeholden sjokkabsorbering og demping av helen og forfoten.

Dempende foam

Energigivende demping

Få mer sprett i stegene. FLYTEFOAM Propel technology omdanner nedslagene til ny spretten energi, slik at det blir enklere for deg å fortsette å løpe.

Nimbus Gel 21 Dame
  1. Gel-Nimbus 21 løpesko dame
    Gel-Nimbus 21 løpesko dame
    ASICS
    1.899 ,-

Intervju med Jork Geraets, product line manger of global footwear.

Hvilken type løper er GEL NIMBUS 21 bra for?

GEL NIMBUS 21 er bra for alle distanser. Komforten og beskyttelsen den gir passer perfekt for både nybegynnere og erfarene som vil ta steget lenger. Denne modellen har god stabilitet, men om du overpronerer bør du vurdere GEL KAYANO 25 istedenfor.

Hva er følelsen av å løpe i skoene? Hva er de designet for?
Navnet på skoen kommer fra Nimbus-skyene. Vi vil gi løperne følelsen av å løpe på en sky-lignende mykhet.

For deg, hva er den mest spennende tingen med denne modellen?
Passformen, som er forbedret mye, er essensiell for suksess. Følelsen av å løpe på den nye FLYTEFOAM Propel Technology er også superfin. Vi tror at fans av NIMBUS-serien vil verdsette denne oppdateringen!

Gel Nimbus 21
Asics Gel Nimbus 21 Herre

Løp verden rundt - Diane Nukuri

Oppvokst i Burundi, et land splittet av borgerkrig, fant Diane Nukuri trøst og positivitet i løpingen. Hun fikk sin første internasjonle annerkjennelse i en alder av 15, når hun gjennomførte Sydney 2000 Summer Games. I 2016 gjennomførte hun New York City Maraton, og endte opp på 5. Plass med tiden 2:33.04. Vi har satt oss ned, og snakket med Diane om å vokse opp i Burundi, hennes lidenskap for løping, og hvor hun er på vei.

Hva er dine favorttsitater?

Det er to jeg tenker på daglig: 
“Hvorfor passe inn, når du er født til å skille deg ut?” - Dr. Seuss

“Som i maraton, kan livet være vanskelig, utfordrende og gi deg motgang. Men, hvis du tror på drømmene dine, uten noengang å gi opp, vil alt løse seg til det beste. "
- Men Keflezighi

Hvor gammel var du når du bestemte deg for å bli en løper?
Jeg var 14, og skolelæreren min foreslo at alle skulle løpe. De som kom i topp 3 skulle få bli med til en annen provins for å konkurrere. For meg var det spennende, for jeg hadde aldri forlatt landsbyen vår. Jeg deltok, og gjorde det bra. Moren min ville ikke at jeg skulle forlate landsbyen, men broren min støttet meg, og dekket for meg slik at jeg fikk dratt Jeg var veldig sta.

Kan du fortelle mer om din mors støtte i løpingen?
Naboene kom og sa “datteren din bringer skam over deg”. Hun likte ikke hva de sa om meg. Løping var ikke en del av kulturen vår - jeg var en kvinne, og kvinner løper ikke. Jeg måtte lyve til henne, og si at jeg skulle til bestemor, men istedenfor løp jeg.

Diane Nukuri
Diane Nukuri



Kan du fortelle oss mer om dine opplevelser av å konkurrere på verdensscenen?
Jeg er veldig takknemlig for at Burundi sendte meg til sommerlekene i Sydney når jeg var 15. Å være den jeg er i dag, og kunne få lov til å gjøre det jeg gjør, er bedre enn noen gullmedalje. Det høres kanskje cheesy ut, men for meg handler det ikke alltid om medaljene. Det faktumet at jeg har fått mulighet til å gå ut av høyskolen, at jeg har fått lov til å løpe i ti år nå - for meg er det den største bragden. Det at jeg kan gå og besøke familien min, og hjelpe de og andre er det beste jeg kan gjøre. Jeg lever virkelig livet som best jeg kan nå.

Hvilke motivasjonstips har du for løping?
Mine motivasjonstips er å finne seg en løpe- eller treningskompis, løpe forskjellige ruter, minne deg selv på hvorfor du løper, følge en treningsplan, og sette deg et mål.

Hvordan forbereder du deg til et maraton?

  1. Jeg sover mye, og slapper av. Jeg prøver å spare så mye energi som jeg kan.
  2. Jeg unngår å bli grådig. Uansett hvor god jeg føler meg, løper jeg aldri lenger enn hva treningsprogrammet sier.
  3. Lytt til kroppen. Hvis jeg føler meg sliten tar jeg en dag fri, eller trener på ellipsemaskin eller sykkel.
  4. Jeg gir vanligvis meg selv 10-12 uker for maraton-spesifikk arbeid, og jeg prøver å holde meg til den samme rutine på løpsdagen.
  5. Jeg løper et halvmaraton, 3-4 uker før meg maraton som en oppvarming for å se hvor jeg er i forhold til formen.
  6. Jeg setter et mål jeg vil nå før jeg starter på treningen. Uten å sette et mål mister jeg fokus og motivasjon.
  7. På løpsdagen prøver jeg å holde meg positiv, uansett hva utfallet er. God dag, eller dårlig dag. Jeg vet at jeg ga alt jeg har.


Hvordan får løping deg til å føle deg?
- Løping er veldig terapeutisk for meg. Livet kan være stressfylt, og når jeg løper kan jeg være meg selv - eller når jeg løper med noen kan vi snakke om live eller bare tulle. Når jeg kommer tilbake fra løpingen føler jeg meg fresh og glad igjen.

Hvor viktig tror du mentale forberedelser er foran et løp?
- Jeg tror det er veldig viktig å forberede seg mentalt. Mer viktig enn det fysiske, fordi du kan være i god form, og klar, men så starter du å overtenke og det kan tulle med hodet ditt. Det fysiske har ingen betydelse om du allerede har gitt opp mentalt. Jeg tror det er veldig viktig å forbli fokusert, og sørge for at den mentale delen er 99% av forberedelsen.

Hva gjør du for å forberede deg selv mentalt?
- Jeg har venner jeg snakker med for støtte og oppmuntring. Det handler om å finne folk som du kjenner veldig godt, og som kan få deg til å føle deg selvsikker. De bygger deg opp. Jeg verdsetter vennene mines meninger, og det hjelper meg mye.

Noen sier at maraton ikke er gøy, at det er smertefullt - og at det handler om å bli komfortable med det ukomfortable- Føler du på samme måte?
- Ja. Gjennom trening vil du aldri møte veggen på samme måte som i et løp - når du føler på den måten vil du bare stoppe treningen. Men når du står på startlinjen til et maraton finnes det ikke noen vei tilbake fordi du er sliten, eller har en dårlig dag. Når du er ferdig så gjør det vondt, men du føler at du kan gjøre hva som helst. Akkurat som med livet.

Hvor viktige er komfortable sko for langdistanse løp?
- Det er veldig viktig å føle seg komfortabel i skoene dine, spesielt for langdistanseløp. Du kan ikke stoppe midt i løpet og skifte sko, for meg er GEL NIMBUS 21 den perfekte skoen, men rett passform, dempning og komfort.