Ofte stilte spørsmål
- Hvor finner jeg rabattkoden for å benytte meg av medlemstilbudene?
Du finner aktuelle rabattkoder ved å logge inn på min side på Club INTERSPORT.
Logg inn HER
Koden finner du under meny og rabattkoder.
- Jeg har kjøpt en sykkel via Klikk & hent og har ikke fått SMS enda?
Din sikkerhet er veldig viktig for oss, og vi vil være helt sikker på at montering av produkter kjøpt hos oss skal blir gjort riktig. Det vil derfor ta litt mer tid før produktene er ferdig for henting ved kjøp av sykler og ski da vi har en nøyaktig prosedyre vi ønsker å gjennomgå før vi utleverer produktene til sluttkundene våre. Av sikkerhetssyn vil det kun være mulig med fraktmetode Klikk & hent og Hent i nærmeste Intersport butikk ved kjøp av sykler og ski på nett.
- Jeg mottok ikke alle varene som jeg bestilte, kommer den i flere forsendelser?
Ja, ofte sender vi varene du har bestilt fra flere butikker, slik at du som kunde får handlet et større utvalg av varer på nettsiden. Sendingsnumrene finner du i ordrebekreftelsen du mottok på mail.
- Kan jeg betale med gavekort i nettbutikken?
Det er ikke mulig å benytte gavekort som betalingsmåte i nettbutikken, men velger du Klikk og hent som fraktmetode i nettbutikken så kan du betale med gavekortet i butikken når du henter varen(e). Tilgodelapp og gavekort kan kun benyttes i fysisk butikk. Finn din nærmeste INTERSPORT butikk, så vil de hjelpe deg.
- Ved kjøp av enkeltski, medfølger det binding når det vises på produktbildet?
Ved kjøp av enkeltski medfølger ikke binding dersom dette ikke er nevnt i produkt teksten. Det må i tilfellet kjøpes som pakke
- Kan jeg kjøpe gavekort i nettbutikken?
Det er desverre ikke mulig å kjøpe gavekort gjennom nettbutikken. Oppsøk din næreste INTERSPORT butikk, så kan de hjelpe deg med dette.
- Nettsiden henger når jeg skal sjekke lagerstatus for produktene i butikkene deres. Hva er årsaken til dette?
I dette tilfellet så må du sjekke at du har godkjent eller avvist POP UP vinduet om Cookies. Dersom du ikke har gjort det, så fungerer ikke nettsiden optimalt og du kan oppleve slike utfordringer. Dersom du har godkjent eller avvist POP UP vinduet om Cookies og fortsatt opplever denne utfordringen, kan du kontakte kundeservice ved å fylle ut vårt kontaktskjema HER
- Kan jeg bytte varer kjøpt på INTERSPORT.no?
Du kan ikke bytte farge eller størrelse kjøpt i nettbutikken. Du kan enkelt returnere varen i nærmeste Intersport butikk eller ved å fylle ut angrerettskjema og sende oss med PostNord. Deretter må du sette en ny ordre for å få tilsendt ønsket produkt. Les mer om våre bytte-, retur- og reklamasjonsbetingelser HER
- Må jeg registrere meg på nytt i den nye nettbutikken?
Det er ingen endring av medlemskapet i vår kundeklubb Club INTERSPORT.
- Kan jeg ta bort produkter fra handlekurven?
I handlekurven kan du endre antall og farge, eller fjerne varer. OBS! Endringer må gjøres før ordren sendes, det vil si før du har godkjent kjøpet.
- Hvor gammel må jeg være for å handle på INTERSPORT.no?
Du må ha fylt 18 år for å handle i vår nettbutikk.
- Kan jeg avbestille en ordre som er ferdig bestilt og betalt?
Du kan bare avbestille din ordre før den har blitt behandlet på vårt hovedlager. Send en e-post til oss så snart som mulig.
- Kan jeg spore pakken min med PostNord?
Ja, man kan normalt spore en ordre etter kl. 18:00 samme dag som pakken sendes fra vårt lager. Du vil motta en e-post med sporingsnummer. Med dette sporingsnummeret vil du kunne spore din forsendelse direkte på postnord.no eller ved å laste ned PostNord appen.
- Er det trygt å utlevere mine kortdetaljer til INTERSPORT.no når jeg betaler for varer på nett?
Du kan føle deg trygg når du handler på INTERSPORT.no. Våre leverandører av betalingstjenester benytter kun vel utprøvde og sikre betalingsalternativer. PayEx bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. Bak denne sikkerhetsstandarden står VISA og MasterCard. All betalingsinformasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering som gjør det umulig for uvedkomne å se og fange opp dine kortdetaljer.
- Hvorfor får jeg tilsendt ordrebekreftelse på bare noen av varene jeg har bestilt?
For å korte leveringstiden til våre kunder, leverer vi varer fortløpende (direkte til postutsendelse) fra det lageret hvor varen befinner seg. Behandlingstiden ved lagrene våre kan avvike noe og medføre at deler av ordre blir sendt ut tidligere enn de resterende varene. Resten av din ordre vil bli bekreftet fortløpende.
- Hvorfor er det ikke like priser på INTERSPORT.no som i INTERSPORT sine butikker?
Prisen på et produkt kan variere ut ifra lokal konkurranse, pågående kampanje eller utgående varer. Noen kunder ønsker å se og ta på produktet før de kjøper, samt spørre en butikkansatt om råd. Andre handler på INTERSPORT.no ettersom det er komfortabelt, enkelt og i noen tilfeller rimeligere. Velger du å handle i en av våre butikker, gjelder prisen i butikk.
- Hvorfor er ikke sortimentet identisk i INTERSPORT sine butikker kontra INTERSPORT.no?
Stort sett selger INTERSPORT sine butikker og INTERSPORT.no de samme produktene, men i noen tilfeller lar det seg ikke gjøre å selge varen i butikk. Det kan også være at det innkjøpte partiet ikke er stort nok til at det dekker etterspørselen både i butikk og på INTERSPORT.no.
- Leverer INTERSPORT overalt i Norge?
INTERSPORT samarbeider med PostNord. Varer bestilt på INTERSPORT.no leveres over hele fastlands-Norge. Vi leverer ikke til Svalbard eller utland.
- Kan jeg velge annen leveringsadresse enn min adresse registrert i folkeregistreret?
Ja, du kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres til. Under «Dine opplysninger» klikker du på «Legg til ny adresse» og oppgir ønsket leveringsadresse. Dersom du bruker MyPack (Hent i butikk) kan du selv velge hvilken butikk du ønsker varen levert til. Klikk på kartet og velg en av de tilgjengelige butikkene.
- Hvordan returnerer jeg en vare som er kjøpt på INTERSPORT.no?
Les om våre retningslinjer for retur og bytte HER . Hvis du har spørsmål utover det som står der, ta kontakt med vårt Kundesenter.
- Kan jeg kjøpe varer og betale med faktura hos dere?
Du kan betale senere med Klarna.
- Hvordan finner jeg kontaktinformasjon og åpningstider til butikkene deres?
Informasjon om våre butikker finner du HER.
- Hvor raskt får jeg varene fra jeg har bestilt på INTERSPORT.no?
Alle våre varer sendes snarest ut fra vårt lager, normalt 1-2 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Normal leveringstid med PostNord er 2 til 5 arbeidsdager. Det må påregnes 2 ekstra dager ved kjøp av varer som krever montering før utsendelse, slik som sykler, skipakker og trimmaskiner. For bestillingsvarer vil leveringstiden øke med opptil en uke. Ved helligdager og merkedager kan det oppstå forsinkelser da det oppstår ekstra trykk i hele bransjen. Vi anbefaler å være tidlig ute med kjøp ved slike anledninger.
- Hvordan kan jeg se om et produkt finnes i noen av INTERSPORT-butikkene?
Velg farge og størrelse på produktet du vil ha, og klikk på «Vis beholdning i butikk».
- Hvilke betalingsalternativer finnes på INTERSPORT.no?
På INTERSPORT.no kan du betale med VISA, MasterCard, Vipps og Klarna.
- Jeg har problemer med å handle på INTERSPORT.no, hva gjør jeg?
> En eller flere varer i din handlekurv har blitt utsolgt. Forsøk å tømme handlekurven og legg til produkter på nytt
> Kommunikasjonssvikt mellom betalingssystemene og din bankforbindelse. Forsøk et annet betalingsalternativ.
> Ditt VISA eller MasterCard er utstedt i et annet land enn Norge, Svergie eller Danmark.
> Kortet du benytter er sperret fra vår netthandelsløsning.
> Manglende dekning på konto
- Hvordan leveres min bestilling?
INTERSPORT.no samarbeider med PostNord. Varene dine leveres til den butikken du velger, eller du kan få de levert hjem på døren eller til jobben. Om du har bestilt pakken levert hos en butikk, vil du få tilsendt en SMS med henteinformasjon så snart pakken er ankommet ditt postkontor. Om du har bestilt hjemlevering så vil sjåføren kontakte deg for nærmere avtale om leveringstidspunktet.
- Hva koster det å få levert en vare fra INTERSPORT.no?
Prisen vil variere ut ifra antall kolli, vekt på pakken, hvor du bor og hvilket fraktalternativ du velger. Frakten regnes automatisk ut i «Handlekurven» og blir oppført som «Frakt fra». Endelig pris på frakt ser man etter at man har valgt leveringsalternativ.
- Bærer dere inn mine varer ved hjemlevering?
Nei. Hjemlevering er kun bestilt vare levert til din ytterdør på gateplan eller oppgang.
- Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?
Hvis varen er transportskadet eller savnet skal du umiddelbart sende en e-post til kundeservice HER. Er varen skadet eller savnet under transport, vil du få en ny vare uten ekstra kostnad. Den nye varen blir sendt når den reklamerende varen har ankommet vårt lager. Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren oppmerksom på dette når du mottar den. Eventuelle skader som oppdages ved oppakning skal meldes til vårt kundesenter umiddelbart.
- Kan jeg angre et kjøp på INTERSPORT.no?
Angreretten gir deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du mottar varen. Les mer om våre betingelser for bytte/retur HER.
- Hva skjer hvis en vare blir borte under transport?
INTERSPORT står ansvarlig for produktet helt til du har mottatt varen og signert for den. Du som kunde står ansvarlig ved retur av vare til oss.